Nja, riktigt så här hård, som mitt under ett trumfill på en scen i USA i mitt tidigare liv som "rockstjärna", ser jag kanske inte ut till vardags.
Och hur relevant är min bakgrund som musiker, när det kommer till content och skrivande kanske du frågar dig?
Faktiskt väldigt relevant har jag kommit fram till, efter 25 år som trummis och 20 år i journalistbranschen.
Att spela musik i en ensemble handlar om att vara lyhörd, smakfull och att det man spelar ska passa in i sammanhanget. Ibland måste man spela jazz, andra dagar blir det metal. Då gäller det att vara mångsidig och anpassa dig till de du jobbar med för tillfället.
Samma sak gäller när man skapar content. Vissa kunder är öppna för improvisation, teknisk ekvilibrism och att utforska nya vägar tillsammans. Andra trivs med att spela enkelt och tryggt. Vilken väg ni än väljer så kommer jag att spela med och se till så att publiken får ut det mesta möjliga av budskapet ni vill framföra.
Genom åren har jag jobbat med kunder som Volkswagen, Toyota Barncancerfonden, Rädda Barnen, Max, Breakit, Almi Invest, Svea Ekonomi, Arbetsförmedlingen, Postkodlotteriet med flera.
Alla med olika produkter, tonträffar, KPI:er och målgrupper att ta hänsyn till. Och jag anpassar mig, precis som i musiken, för att få det att låta så bra som möjligt.
Copyright © Alla rättigheter förbehållna